Хибридните автомобили са по-безопасни при катастрофа от кола с двигател с вътрешно горене, сочи първият по рода си анализ, направен от института по магистрални злополуки (Highway Loss Data institute). Средно шофьорите на коментираните екологични возила с 25% по-рядко участват в ПТП от тези на конвенционални модели. Мат Муур, вицепрезидент на института и автор на проучването, смята, че масата е важен фактор при подобен анализ. „Хибридите са средно с 10 % по-тежки от стандартните коли. Тази допълнителна маса при сблъсък им дава предимство, каквото техните близнаци с двигател с вътрешно горене нямат", коментира той.
Проучването включва повече от 25 двойки от хибриди и конвенционални автомобили, произведени от 2002 до 2011 г.
Моделите, продавани само като хибриди, каквито са Toyota Prius, Honda Insight, Nissan Leaf, Ford Focus Electric и Chevy Volt, са били изключени от изследването. Други фактори като как, кога и кой конкретен хибрид са били карани също могат да бъдат решаващи за резултатите, смята агенцията.
Въпреки тази новина производителите на хибриди ще трябва да се преборят с друг важен показател - липсата на шум от двигател.
В отделно проучване на института става ясно, че хибридите са с 20% по-опасни за пешеходците от техните конвенционални близнаци при инциденти вследствие на човешка разсеяност. Всеизвестен факт е, че когато хибридите оперират в електрически режим, пешеходците не могат да чуят прибилжаващия автомобил.
По-рано тази година Конгресът даде на Националната агенция по пътна безопасност на САЩ тригодишен срок за преекипиране на хибридите и електрическите модели със звукова сигнализация за предпазване на пешеходците.
Засега Япония е единствената страна, в която съществува подобно изискване. Устройството имитира бученето на електрически мотор.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!