Докато BMW планира да представи първия си ван най-рано през 2014, а от Audi сякаш все още се колебаят да вземат решение по темата, колегите им от Ford очевидно нямат абсолютно никакво съмнение в предимствата на обемния автомобил. На пазара Ford вече предлагат седем вана, а сега представят още два. Това са новият Tourneo Connect и по-дългият от него с 40 см Grand Tourneo Connect. Догодина се очаква на бял свят да се появи и малкият Tourneo Courier на базата на Fiesta, след което палитрата от ванове при Ford сякаш изглежда запълнена. Общо десет варианта ще спорят за симпатията на клиентите – от дребния B-MAX до деветместния Tourneo Custom с удължено междуосие. Гените на семейството Tourneo идват от сектора на товарните автомобили, където Ford може да се похвали с дългогодишна и успешна традиция под знака на Transit. По този начин Tourneo Connect всъщност се оказва луксозната версия на здравеняка Transit Connect. Двигателите са ни добре познати от цивилната флота на Ford. Три дизела от 75 до 115 к.с. и два бензинови агрегата със 100 и 150 к.с. За първите тестове на новия ван на Ford на разположение бе Tourneo с къса база, предлаган само с пет места. В удължения Grand Tourneo Connect са предвидени две допълнителни единични седалки за третия ред. Любопитството ни предизвика по-слабичкият еднолитров бензинов вариант с трицилиндров EcoBoost и 100 к.с. Тази разновидност се предлага само за късичкия Tourneo, но награденият със Златен волан на AUTOBILD модерен двигател безпроблемно и пъргаво се държи в тежащия 1462 кг автомобил с трима пътници. С характерния за трицилиндров двигател звук агрегатът равномерно и надеждно се държи в ниски и високи обороти. Достигането на 165 км/ч максимална скорост също се постига с лекота по германските магистрали. Прави впечатление, че и при тези високи скорости двигателят не бучи досадно в кабината, за което вероятно допринасят и модерните материали за шумова изолация.
Новият Tourneo 1.0 EcoBoost предлага серийно Start-Stop-автоматика, с която нормалният разход се движи около 5,5 литра на 100 км. Усещането от волана е директно, а скоростите се превключват леко. Особено голямо внимание инженерите от Кьолн са отделили за пространственото оформление в кабината. Товарният ръб е изключително ниско позициониран, подът е равен и покрит с приятна, лека за поддръжка материя. По този начин петместният Tourneo Connect предлага повече от 1000 литра обем в багажника. Седалките на втория ред могат да се прегънат в посока напред или пък само с няколко ръчни операции да се отстранят от кабината.През двете просторни плъзгащи се врати пътници и багажи леко могат да стигнат до вътрешността на обемния автомобил. Но не само мястото е много, помислено е и за много и различни поставки, чекмеджета, за втория ред пътници дори се предлагат малки сгъваеми масички, като в самолет. Изключително удобство за водача са огромните външни огледала, особено при маневри в тесни градски условия.
Извод:От Ford отново не изневеряват на слогана си и се движат с една крачка напред. В случая конкретно в сегмента на вановете компанията предлага нещо уникално. Дано икономиката дръпне по-скоро. Поне необходимите за това автомобили са вече налице. Специално за българския пазар дългата версия на Tourneo Connect със седем места се очертава да бъде хит.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!