MINI с нов мощен двулитров дизелов двигател MINI Cooper SD

Общи 02 февруари 2011 | Auto-Press.net A- A+ 11136 посещения | без коментари

Източник: www.mini.bg

От пролетта на 2011 г. всички модели MINI могат да бъдат оборудвани с новия по-мощен дизелов двигател MINI Cooper SD, разработен от BMW Group. Новият агрегат е с работен обем от два литра и мощност 105 кВт/143 к.с. Той осигурява още по-темпераментно разгръщане на мощността при забележително нисък разход на гориво.

След MINI One D с мощност 66 кВт/90 к.с. и MINI Cooper D с 82 кВт/112 к.с. MINI Cooper SD е позициониран като най-мощната дизелова модификация от моделната палитра. Четирицилиндровият турбодизел развива мощност 105 кВт/143 к.с. при 4 000 об./мин. Характерна особеност на новия дизелов двигател е уверената, запазваща се до високи обороти тяга. Максималният въртящ момент от 305 Нм е на разположение между 1 750 и 2 700 об./мин. Благодарение на това освен ефективното съотношение между мощност и разход на гориво и изключително увереното за четирицилиндров двигател разгръщане на мощността MINI Cooper SD предлага и предпоставки за подчертано спортен стил на шофиране.

Конструктивната концепция на новия двулитров дизел е идентична с тази на 1,6- литровите агрегати на MINI One D и MINI Cooper D. Изцяло алуминиевият цилиндров блок допринася на оптимизиране на теглото, турбокомпресорът с променлива геометрия гарантира идеално разгръщане на мощността при всички оборотни режими. Двигателят на MINI Cooper SD се оборудва със специфична за модела и особено мощна система за свръхпълнене, която се регулира от блока за управление на двигателя. Особено прецизното и ефективно подаване на гориво се осигурява от директното впръскване Common-Rail с магнитни клапани на инжекторите, които са разположени централно в цилиндровата глава. Системата работи при максимално налягане от 1600 бара и осигурява оптимално смесообразуване в горивните камери.

Новото MINI Cooper SD серийно се оборудва и с технологии и функции на концепцията MINIMALISM. В съчетание с високия коефициент на полезно действие на двигателя изключително ниският за този клас разход на гориво се осигурява и от регенерацията на спирачната енергия, индикаторът за превключване на предавките, електромеханичното кормилно управление и активираните при нужда спомагателни агрегати.

С цел оптимизация на нивата на вредните емисии MINI Cooper SD е оборудвано с филтър за твърди частици и оксидационен катализатор. Регенерацията на филтъра за твърди частици се извършва без добавянето на адитиви. Както всички актуални модели на MINI, така и дизеловите модификации отговарят на нормите за вредни емисии EU5. За комфорта на возене допринасят и ниските вибрации и хармоничните акустични качества на четирицилиндровия двигател, като за разлика от другите два дизелови агрегата моторът на MINI Cooper SD се отличава с особено звучния си глас при високи обороти.

Новото MINI Cooper SD изразява темперамента си чрез ускорението от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди и максималната скорост от 215 км/ч. Доказателство за изключителната ефективност на агрегата е средният разход на гориво при ЕС тестови цикъл от 4,3 л/ 100 км. Емисиите на СО2 на MINI Cooper SD са 114 г/ км.

Новото MINI Cooper SD Clubman ускорява до 100 км/ч за 8,6 секунди, максималната му скорост също е 215 км/ч, а средният разход на гориво е 4,4 л/ 100 км при емисии на СО2 - 115 г/км.
Доказателство за спортния потенциал на MINI Cooper SD Кабриолет е ускорението от 0 до 100 км/ч за 8,7 секунди и максималната скорост от 210 км/ч. Повишената радост от шофирането е съчетана със среден разход на гориво от 4,5 л/ 100 км. и емисии на СО2 от 118 г/ км.

При MINI Countryman особено спортният дизелов двигател може по избор да бъде комбиниран както с предно задвижване, така и със системата за задвижване на четирите колела MINI ALL4. Ускорението до 100 км/ч на модела с пет врати е 9,3 (MINI Cooper SD Countryman) респективно 9,4 секунди (MINI Cooper SD Countryman ALL4), максималната скорост е 198 респективно 195 км/ч. Средният разход на гориво на MINI Cooper SD Countryman е 4,6 л/ 100 км. и 4,9 л. за модификацията с двойно задвижване. Емисиите на СО2 са 122 респективно 130 г/ км.

Задвижваните от новия дизелов двигател модели серийно се оборудват с шестстепенна механична скоростна кутия, чиито предавки са подбрани идеално спрямо характеристиките на двигателя, за да могат да се осигурят мощно и плавно ускорение. С теглото си от 44,8 кг. това е най-леката скоростна кутия от този тип. Освен това благодарение на късите ходове на скоростния лост и изключително прецизното превключване тази трансмисия поставя нови стандарти в сегмента на MINI. Като опция ще се предлага и шестстепенна автоматична трансмисия. Тя подчертава спортния характер на MINI Cooper SD с изключително бързо превключване и директната смяна на по-ниска предавка при низходящо превключване. От пролетта на 2011 г. шестстепенната автоматична трансмисия ще се предлага и за MINI Cooper D, MINI Cooper D Clubman, MINI Cooper D Кабриолет и MINI Cooper D Countryman. С цел възможно най-оптимални настройки на двигателя и трансмисията при тези модели също ще се монтира 2-литров дизелов двигател, който като мощност и въртящ момент ще е идентичен с 1,6-литровия двигател на модификациите с механична трансмисия.

Спортният темперамент на MINI Cooper SD се изразява и от специфичните за модела дизайнерски решения. Най-мощният дизелов модел, също като най-мощната бензинова модификация MINI Cooper S, се отличава по особено големия въздухозаборник на предната броня и допълнителния въздухозаборник върху предния капак. Освен това също като MINI Cooper S той се отличава по рамките на страничните мигачи с надпис "S и монтирани по средата на задната броня двойни ауспухови накрайници. Моделите MINI Cooper SD, MINI Cooper SD Clubman и MINI Cooper SD Countryman правят впечатление и с характерния спойлер на покрива.

 
Ключови думи:   bmw, bmw group, cooper sd, mini cooper, mini one
 

Снимки


 

Черно: Boxster S Black Edition Черно: Boxster S Black Edition
02 февруари 2011
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте