Руският пилот Сергей Сироткин, който най-вероятно ще кара за Sauber следващата година, отвърна на критиката, че е платен пилот. Бащата на 17-годишния състезател в световните серии на Renault е изиграл ключова роля в привличането на руски инвестиции в Sauber. Според публикации в швейцарските медии стойността им е около 500 млн. долара. Веднага след подписването на договора Сироткин бе обявен като резервен пилот. "Определението платен пилот е напълно грешно. Говорим за голям проект, в който може да влезе и друг пилот. Не става въпрос за инвестиция в мен. Картинката е много по-голяма. Не означава, че ще карам болид от Формула 1 за забавление. Избраха ме поради качествата ми. Искам хората да го знаят. Става въпрос за повече промоция на Формула 1 в Русия. И също така е нормално един пилот да води спонсор със себе си. Също, както го направи Фернандо Алонсо със Santander във Ferrari", коментира Сироткин. Най-голямата критика към Сироткин е към крехката му възраст. Руснакът е на 17 и все още няма годините за шофьорска книжка. "Вярно е, може да не съм на 100% готов, но имам още половин година да се подготвя. Трябва да е достатъчно. Може резултатите ми в световните серии да не са достатъчни, но се вижда, че имам скорост. Просто ми трябва малко късмет в състезанията", поясни Сироткин. Най-младият пилот, стартирал в състезание от Формула 1, е Хайме Алгерсуари в ГП на Унгария 2009 г. Испанецът бе на 19 години и 125 дни. Алонсо и Себастиан Фетел също дебютираха на 19 г., а Дженсън Бътън на 20. Кими Райконен пък пристигна на 21 г само след 23 състезания зад гърба си. "Започнах да се състезавам на 8, но дори на 20 бе много рано за Формула 1, ако трябва да съм честен. Трябваше да науча спорта отвътре. Мисля, че още една година в по-долните категории щеше да се отрази добре и да пристигна във Формула 1 по-подготвен. Не бях готов на 17, не знам за него, може той да е подготвен. Трябва да внимава, защото Формула 1 е суров бизнес", коментира Бътън.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!