Досега в концерна имаше ясно разделение: Volkswagen произвежда семплите автомобили, Аudi опакова същата техника по-шикозно и я продава по-скъпо. Това вече е минало. Изглежда, хората от Волфсбург са решили да не спазват този принцип. Volkswagen позиционира новия Passat един клас по-високо. Започва се още при дизайна. Благодарение на новата платформа стилистите са успели да променят основно пропорциите на предшественика. При почти същата дължина (минус 2 милиметра) междуосието е пораснало с 8 см. Същевременно новият Passat е станал по-нисък и по-широк. Резултатът е изненадващ: вместо барок Volkswagen предлага елегантна лимузина, която не изостава от Audi по отношение на формата. Предницата с огромната хромирана решетка на радиатора излъчва онази порция самоувереност, която абонира модела за най-лявата лента по магистралите. От тази опция ще се възползва и Variant. Той също се е получил много успешен, така че е време да се замислим дали красивите комбита се наричат Avant. От удълженото междуосие се възползва не само външният вид, но и предлаганото място. Вътрешната дължина е пораснала с 33 мм. Не звучи много, но се оказва доста. Така новият Passat предлага значително повече място на задната седалка – също и поради факта, че предната ос е изместена с 67 мм напред. Багажникът също е станал по-голям, дори и минимално. Така с вместимост от 650 л Variant ще предлага с 47 л повече, а лимузината - с 21 л и съответно 586 л.
Новият Passat прави голям скок не само при оформлението на каросерията, но и при кокпита – той е с една идея по-благороден. Фина пластмаса, пиано лак и хоризонтални вентилационни отвори - те биха отивали и на Audi A6, да не говорим за осветлението на интериора в три цвята. Инфотейнмънт системата най-после е в крак с времето – определено открадва шоуто на Audi. Новото A4 също предлага навигационна система в реално време, но VW го надцаква. Системата се нарича Mirror Link, а чрез нея можете да изобразите на големия тъчскрийн избрани програми от вашия смартфон. По този начин скъпата навигационна система става излишна, като я заменя значително по-изгодното приложение за „умния” телефон. Passat е първият модел на Volkswagen, който може да бъде оборудван с Head-up-дисплей – това не се предлага за средния клас на Audi. Нова е и системата „Active Info Display“, свободно програмиращ се дисплей, който заменя класическите уреди и ги изобразява дигитално. В режим Навигация скоростомерът и оборотомерът елегантно преминават встрани и правят място за голямата карта. Всичко това е демонстрация за големите претенции на VW по отношение на новия Passat. ИзводНе е нужно човек да бъде пророк, за да предвиди успеха на новия Passat. Дизайнът е свеж, техниката модерна, а разходът на гориво – редуциран. Изненадващо е колко много се доближава новият Passat до премиум конкуренцията. Поостарялото Audi A4 започва да изглежда излишно.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!