В очакване на лансирането му през есента Toyota представи третото поколение на Yaris в завода в Оненг, където произвеждаха и неговите предшественици.
През 1999 г. Yaris по брилянтен начин замести безизразната Starlet и заяви новите амбиции на Toyota на европейския пазар при градските автомобили. Рестилизиран през 2005 г., днес моделът представлява една четвърт от продажбите на марката на Стария континент. Toyota, която вече излиза от хаоса след земетресението на 11 март в Япония, прави решителен ход с третата генерация на Yaris, която ще бъде представена официално на 15 септември, а комерсиализацията й ще започне два месеца по-късно. Всъщност серийното производство в градчето Оненг, непосредствено близо до Валансиен, вече е в пълен ход от няколко седмици.
Отвън Yaris ревизира сериозно своето копие, като изоставя закръглените форми на своя предшественик и налага по-изтеглени линии. Моделът е получил агресивна предница черз новата радиаторна решетка във формата на "V" и хоризонталните фарове с язвителен рисунък, както и голям фрапиращ въздуховод на бронята.
Със сигурност новият Yaris изглежда много по-импозантно в сравнение с родителя си. С намалена дължина с 10 см (3,89 м) при непроменена широчина (1,70 м) и по-ниска височина с 2 см (1,51 м ), автомобилът е един от най-компактните в сегмента, след като голяма част от водещите в конкуренцията (Renault Clio, Peugeot 207, Grande Punto, Opel Corsa) вече преминаха бариерата от 4 м. Благодарение на междуосието, което има важно значение (2,51 м, или с 5 см повече отпреди), моделът предлага впечатляващо вътрешно пространство. Багажникът печели с товарен обем (286 л срещу 272) и се нарежда в златната среда на класа си.
Toyota променя изцяло и арматурното табло с много по-добро разположение на различните команди. Голяма част от тях вече не са в централната част на таблото, а са поставени зад волана, докато климатикът с платинена декорация е придобил хоризонтална форма, монтиран под екрана на новата мултимедийно система GPS Touch&Go. Независимо от по-удобното кормило, доброто изпълнение и волята на производителя да отговаря на изискванията на европееца, материалите, използвани в купето са доста твърди и лъщащи. Във вътрешното пространство липсва достатъчно на брой места за поставяне на предмети и вещи, в това число и на задните врати.
Що се отнася до двегателите, намираме актуалните мотори, но очевидно оптимизирани. Трицилиндровият 1,0 с 69 к.с., куплиран с механична петстепенна предавателна кутия, осигурява вече разход на гориво от 4,8 л/100 км и 110 г/км CO2. Агрегатът 1,3 с 99 к.с. притежава система start-stop и харчи 5,3 л и 120 г с механичната шестстепенна кутия, 5,0 л и 114 г при вариатора Multitronic S. И накрая, дизеловият 1,4 с 90 к.с. осигурява разход от 3,9 л при 103 г при шестепенна механична трансмисия и 4,0 л и 105 г с роботизираната трансмисия Multimode.
А моторът 1,8 със 133 к.с. напуска каталога на призводителя, а към този момент Toyota не споменава за версия TS в двигателната гама на третата генерация на Yaris. Флагманът на гамата ще бъде хибридната версия HSD, която също ще бъде произвеждана във Валансиен и ще се появи на пазара в средата на 2012 г. Прогнозите на компаният производител сочат, че през 2012 г. ще бъдат продадени 200 000 колиYaris.
Цените на новия Yaris ще бъдат обявени през август непосредствено преди тестовете за пресата, когато ще има и повече конструктивни подробности за автомобила.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!