Обновеният Opel Insignia прави своя пазарен дебют на 65-ото международно автомобилно изложение (IAA), което се провежда от 12 до 22 септември. Флагманът на Opel впечатлява с въвеждането на авангардни технологични решения в областта на задвижването, които се съчетават с атрактивната стилистика и интегрирането на напълно ново поколение инфоразвлекателни системи. Мощни високоефективни двигатели с директно впръскване като два нови турбобензинови мотора и два турбодизела, позволяващи достигане на прагове от 99 г/км CO2, се включват в широката гама от задвижващи агрегати.
Вариантите с четири и пет врати с шестстепенна механична предавателна кутия и Start/Stop система, оборудвани както с версията с 88 кВт/120 к.с., така и със 103 кВт/140 к.с., изразходват едва 3.7 литра гориво на 100 км в комбиниран цикъл (съгласно Регламент [EC] No 715/2007), докато Sports Tourer консумира едва 3.9 л/100 км. В резултат от това Opel Insignia 2.0 CDTI е дизеловият автомобил с най-нисък разход на гориво в своя клас, като тази консумация я позиционира в енергийния клас А+ в Германия. Множество промени по ходовата част също осигуряват по-високо ниво на пътна динамика и комфорт. Същевременно с това инженерите са подобрили още повече и без това отличната аеродинамика на модела.
С коефициент на обтекаемост под 0.25, Insignia в момента е най-аеродинамично оптимизираният хечбек модел в света. Широката гама от задвижващи агрегати на новата Insignia осигурява динамика и комфорт без компромиси. Тя предлага избор от три вида захранване от гледна точка на горивото – бензин, дизел и LPG (Liquefied Petroleum Gas, втечнен петролен газ или пропан бутан) – с диапазон на мощност от 81 кВт/110 к.с. до 184 кВт/250 к.с. Insignia 2.0 CDTI на практика е един изключително екологичен модел и отличник със своя нисък разход на гориво. Новият 2.0-литров турбодизелов двигател във версии с 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с. постига ниво на емисии на CO2 от 99 г/км (Sports Tourer: 104 г/км CO2) съгласно Регламент (EC) No 715/2007, като по този начин автомобилът се позиционира в енергиен клас A+. Моделите с четири и пет врати с механична предавателна кутия и Start/Stop система изразходват едва 3.7 литра гориво на 100 км в комбиниран цикъл (Sports Tourer: 3.9 л/100 км), постигайки върхови стойности за този клас. Ползите от това са както за природата, така и за финансите на собствениците. Сравнена със своя предшественик, новата версия със 103 кВт/140 к.с. разполага с десет конски сили повече, като същевременно с това консумира с 14 процента по-малко гориво и отделя с 13 процента по-малко емисии на CO2. Дори в своята по-мощна версия със 120 кВт/163 к.с., 2.0-литровият турбодизел изразходва едва 4.3 литра гориво на 100 км и отделя едва 114 г/км CO2 (Sports Tourer: 4.5л/100 км и 119 г/км CO2) – стойности, които също я поставят в клас на ефективност A+. Двигателите 2.0 CDTI впечатляват с високо ниво на въртящ момент.
Версията с 88 кВт/120 к.с. разполага с до 320 Нм, а при тази със 103 кВт/140 к.с. той достига 370 Нм. Още по-мощната разновидност със 120 кВт/163 к.с., предлагана с предно предаване или задвижване на четирите колела, разполага с още десет нютонметра, или 380 Нм. Стойностите на максималното ниво на въртящ момент се постигат с активиране на автоматичната функция овърбууст при пълно натоварване. Най-мощната версия в дизеловата гама на Insignia разполага с 2.0 BiTurbo CDTI двигател със 143 кВт/195 к.с. Този динамичен дизелов агрегат впечатлява с високото ниво на въртящ момент със стойност 400 Нм и се отличава с бърза реакция и отзивчивост при подаване на газ в широк диапазон от оборотни режими благодарение на своята каскадна система за пълнене с два турбокомпресора. Това технологично решение осигурява изключителна динамика и равномерно разпределение на тягата. Системата за намаляване на температурата на сгъстения въздух с два междинни охладителя гарантира оптималното му охлаждане в зависимост от работните условия. Седан версията на BiTurbo с шестстепенна механична трансмисия ускорява от нула до 100 км/ч за едва 8.7 секунди и постига максимална скорост от 230 км/ч (Sports Tourer: 8.9 секунди и 225 км/ч), като изразходва едва 4.7 литра на 100 километра. Емисиите му на CO2 от 125 г/км го поставят във високия клас на енергийна ефективност A (Sports Tourer: 4.9 л/100 км и 129 г/км CO2). В допълнение към предното предаване и механичната трансмисия Insignia BiTurbo се предлага също с адаптивна система за задвижване на четирите колeла и шестстепенна автоматична предавателна кутия.
При бензиновата гама новините включват въвеждането на два нови двигателя с директно впръскване: 2.0 SIDI turbo (Spark Ignition Direct Injection, бензинов двигател с директно впръскване) със 184 кВт/250 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм и напълно новото поколение 1.6 SIDI turbo със 125 кВт/170 к.с. и 260 Нм (до 280 Нм при активиране на функцията overboost) налични от 1,650 об/мин. Отличителните качества на този агрегат са впечатляващото разпределение на мощността, отличната балансираност на работата и ниският разход на гориво. Във версиите с четири и пет врати 1.6 SIDI turbo се нуждае от едва 5.9 литра на 100 километра и отделя 139 г/км CO2 (съгласно Регламент [EC] No 715/2007), а Sports Tourer консумира 6.2 л/100 км със съответно 146 г/км CO2. Това е намаление с почти 16 процента в сравнение с моделите, задвижвани от предишния 1.6 turbo двигател. Двигателят може да работи както с нормален, така и с високооктанов бензин.
Агенция Speed-Press
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!