Тя не е оранжева и ръбата, но дрифти не по-зле от автомобил със задно. Потегля веднага като ритната топка и вдига до 49 възела. Тези дни тествахме новото австрийско чудо – спортната лодка Frauscher 858 FANTOM, която разпени водите на най-дълбокото езеро в родината си – Траунзее.
Любопитна подробност е, че това е първият „мокър“ проект на дизайнера Гералд Киска (http://www.kiska.com/), известен най-вече с екстремния KTM X-Bow, проекти за Opel, Audi и Honda, а в най-скоро време ще видим негови „творби“, поръчани от Renault и Nissan, както лично сподели той с нас, но засега не разкри никакви подробности. Самият Киска от дете се увлича по яхтинга и има 42-футова Windy. Екипът на талантливия дизайнер е свършил цялата компютърна работа по проектирането на този наистина спортен Frauscher, в играта участва и инженерният гений Томас Герцер от яхтената компания, а за изработката на корпуса своя дан са дали Хари Майсбауер, правил заедно с Лука Брента френските авангардни яхти Wally.
„От Frauscher искаха еволюция, а не революция в дизайна. Желанието им бе лодката да изглежда „по-екстровертна“ и екстремна, да внушава повече автомобилно усещане. Това беше едно наистина стилово упражнение за мен“, сподели Киска.
Плавни линии на корпуса, характерна Z-линия от стоманени лайстни, които опасват корпуса, игра с повърхностите, така че да се получи 3D-усещане и игра на светлините. Кърмата на лодката доста напомня на големите американски автомобили от 60-те години.
8,6-метровата моторница с малка каюта в носа може да бъде поръчана с различни бензинови и дизелови V8 двигатели със Z-колони. Тествах първия произведен модел, с 8,2-литров силов агрегат Mercruiser с макс. мощност 430 к.с., който е опция. Опциите включват стоманена електрическа котва, подрулващо в носа за по-лесно „паркиране“, великолепен тик на палубата, лесен за опъване „бимини“ текстилен покрив, аудиосистема BOSE и богато разнообразие от цветове за корпуса.
Цената е 151 666 евро, а повече подробности можете да откриете на www.frauscherboats.com.
А на въпроса – защо австрийците правят лодки, а не шпеков салам, да речем, ще отговорим, че Frauscher е фамилна компания с над 70-годишна история. Тя е голям специалист в областта на електрическите плавателни съдове, тъй като в езерата в Австрия и Германия от юли до август е забранено използването на лодки с ДВГ. Напоследък компанията много нашумя, след като пусна първия сериен хибрид при лодките.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!