Грандиозни очаквания за продажбите и прекрасен имидж: благодарение на новия Macan положението при Porsche надали може да бъде по-добро. Преди 20 години обаче картинката в Цуфенхаузен изглеждаше по съвсем различен начин. В началото на 90-те компанията беше в криза. Спасението дойде през 1996 г. в лицето на „спортиста“ Boxster със средно разположен двигател – тази машина сбъдна мечтата на много клиенти, които искаха да карат Porsche, но не можеха да си го позволят. Малко преди идването на този модел обаче знаменитият производител на спортни автомобили търсеше спасение другаде, в сегмент, абсолютно нетипичен за хората от Цуфенхаузен – защото те си бяха поставили за цел да направят масов автомобил за китайския пазар. В рамките на конгрес за семейните автомобили в Пекин през 1994 г. Porsche, както и Mercedes и Chrysler представят прототипи на евтина кола за милиардната държава. За времето си С88 е модерен седан с меки форми, чиято визия леко напомня на дебютиралия през 1994 г. Chrysler Neon. Машината разполага с пет места и прост като конструкция 4-цилиндров мотор с мощност от 47 до 67 к.с. С турбодизел под капака практичното Porsche би се превърнало в истински „спестовник“ със среден разход 4,5 л на 100 км. Символ на политиката на едно детеЕмблемата на Porsche обаче не е поставена абсолютно никъде по каросерията – отпред се мъдри лого, съставено от три кръга. В него е въплътена идеята за китайското семейство – баща, майка и само едно дете. С-то в С88 идва от China (б.пр., Китай), а 8 е щастливо число в азиатската страна. Благодарение на ноу-хау от Porsche С88 беше призван да се наложи като изгодна Basic Car на китайския пазар, на който в онези години VW има изключително силни позиции. „Съвместно с инженерите от Вайсах (където е развойният център на Porsche – бел.ред.) се разработва не само автомобилът, но и производствените съоръжения“, разказва Дитер Ланденбергер от архива на Porsche. От „Костенурката“ до Seat IbizaУчастието на Porsche в разработката на евтини модели не е новост за компанията. Още през 40-те години на миналия век инженерите й работят по проектирането на VW K
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!