Америка и светът го познават като комик, но той е и с бензин в кръвта - Джеймс Дъглас Муир Лено или просто Джей Лено. Дали харесвате или не хумора му на водещ няма значение, но не може да не се впечатлите и да не харесате неговата автомобилна колекция.
AC, Bugatti, Cadillac, Duesenberg, EcoJet, Ferrari и още, и още... Разположен в Бърбанк, Калифорния, недалеч от Бевърли Хилс и Ел Ей, гаражът на Лено блести от купища бижута на четири и две колела. Под покрива му си почиват и галят погледа на познавача и фена над 100 автомобила и 70 мотоциклета.
В колекцията има цели девет автомобила Bentley и 25 "ежедневни класики", над 30 спортни коли и, да не ви се вярва, но цели седем бижута на Bugatti и още толкова на Duesenberg. За Лено тази колекция не е нещо лековато и за смях - той е повече от сериозен колекционер. Всяко кола се поддържа в работно състояние, a Лено обича да кара някоя от тях, според настроението си за деня. За доброто състояние на колите се грижи отбор от 10 механика.
По принцип гаражът на ТВ-звездата е затворен за широката публика, но какво става в него може да се следи на специален сайт - www.jaylenosgarage.com. Последните придобивки са Hennessy Venom GT, Audi R8 Spyder и Jaguar C-X75.
Разглеждайки колите, съвсем естествено възниква въпросът - как може да се направи такава страхотна колекция за двадесетина години от сам човек? Е, човекът не е кой да е - животът на Лено е типичен пример за изпълнена "американска мечта". Той е роден през 1950-а в Ню-Рошел, щата Ню-Йорк и започва кариерата си като комик и разказвач на вицове в нощни барове за по няколко долара на вечер. Скоро след това е открит за телевизията и му е предложено епизодично участие в шоутата на Летерман и Джони Карсън. Там го харесват и през 1992-а му е предложено да стане водещ в нощно предаване на NBC. С това идват финасовите възможности и Лено инвестира в автомобилна колекция.
Неговата основна страст са европейските коли - марката Bugatti е представена с блестящото си минало и не по-малко славно съвремие - в колекцията има великолепен екземпляр на Type 57 SC Atlantic от 1937-а, както и Veyron 16.4 Grand Sport. Компания им правят Delage D8S De Villars Roadster от 1933-а, триколка Morgan от 1932 Delahaye 135 S от 1935-а и Lagonda V12 от 1939-а.
В колекцията има и доста следвоенни автомобили, като готовият веднага да запали Allard J2X Mk II от 1953-а, Mercedes-ът наложил вратите тип крила на чайка - 300SL, DeLorean, класически ягуари - XK и E-type, както и хот-род XK120. На фона на тези "благородници" малко необичайно, но напълно на мястото си са паркирани Saab 93B от 1958-а и Fiat Millecento от 1959-а.
Естествено, в страната на неограничените възможности, където поне половината от възрастното население е заченато на задната седалка на някой американски пътен крайцер, няма как да няма и флота от най-добрите и интересни постижения на Aмерика при автомобилите.
Но колекцията не свършва само с моторите и колите - в нея са събрани двигатели, модели, картини, книги, парни коли, хибридни и електроколи. Така колекцията на артиста всъщност не е опит за описване на автомобилната история, а израз на увлечението на влюбен в колите човек.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!