Дългоочакваната премиера на третото поколение MINI се състоя в Оксфорд, Великобритания. Както и се очакваше, отвън има само козметични промени на вид, но всъщност автомобилът е тотално нов. Дължината е с цели 10 см повече, а широчината с 4,4 см. Увеличена е и базата с 28 мм, а багажникът е нараснал на 211 литра. Фаровете изглеждат по-полегати и използват LED технология. Отвън има видимо повече хром, а задните светлини, както и радиаторната решетка, са станали по-големи, отколкото при предшественика. Под предният капак е най-голямата революция. 1,6-литровият агрегат е сменен с нови 3- и 4-цилиндрови агрегати MINI TwinPower Turbo. 1,5-литровият с 3 цилиндъра в MINI Cooper разполага със 136 к.с., а MINI Cooper S е със 192 к.с. от 2,0-литров мотор с 4 цилиндъра. MINI Cooper D също е 1,5-литров с 3 цилиндъра, но 116 к.с. Средният разход на дизела е около 3,5 л/100 км. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична трансмисия, но като опция ще се предлага и 6-степенна автоматична. Новост е избор на различни режими на шофиране (стандартен, Sport и Green) благодарение на системата MINI Driving Modes. Настройките ще обхващат не само окачването, но и реакциите на педала на газта, както и тези на кормилното управление. Интериорът е тотално прекроен. Големият кръг в средата е останал, но там вече е само цветен дисплей и данни от мултимедийната система. Скоростомерът най-накрая е поставен зад волана. А за управление на функциите има контролер, подобен на iDrive.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!