Toyota Motor Corp. ще добави към експортната си листа за Стария континент 10 нови хибиридни модела, за да изпълни плана си за реализация на на един милион продажби до 2013-а или 2014-а, което е с 25% увеличение от достигнатото миналата година.
Това съобщи в Женева президентът на Toyota Motor Europe Дидие Лерой, който добави още, че марката иска да засили продажбите си в региона с 10% през тази година, увеличение с 3% в сравнение с плановете на марката, анонсирани през миналия декември.
"Между 2013-а и 2014-а трябва да се върнем към продажбите от един милион" - обяви Лерой, който е първият неяпонец, шеф на операциите на концерна в Европа. "Около 20% от тези продажби трябва да се паднат на хибридните ни модели"- допълни той. Тази цифра е доста амбициозна на фона от резултата от 9% дял на хибридите в продажбите за 2010-а.
Най-добрият годишен резултат на Toyota в Европа досега е този от 2007-а, когато бяха реализирани над 1.2 милиона продажби. След това продажбите на японците бяха засегнати от световната криза и паднаха до дял от 4.6% на пазара в Европа. Сега, според Лерой, нещата се оправят по-бързо от очакваното, най-вече заради "по-дисциплинирания подход към цените и маркетинга".
През периода октомври - ноември 2010-а операциите на концерна в Европа са довели до печалба от 20 милиона евро, превръщайки за пръв път резултати от загуба в печалба през последните три години.
"Искаме да постигнем печеливш растеж. Много от конкурентите ни имат една единствена цел в Европа - да бият Toyota. Tова е част от играта, но ние не искаме да бием никого, искаме просто да постигнем растеж по печеливш път."
В момента хибридните модели са печеливш момент в Европа, след доста бавният си старт на пазара в сравнение с Япония и Щатите. BMW и PSA/Peugeot-Citroen oбявиха миналия понеделник за намерението си да инвестират съвместно 100 милиона евро за развитие на хибридните технологии чрез съвместно предприятие.
"Tова е чудесна новост за нас" - каза Лерой за френско-германското сътрудничество, добавяйки, че то доказва преосмисленото отношение на купувачите към предлаганият умен избор за каране на по-малко замърсяващи автомобили, които в същото време струват и по-малко в експлоатацията си.
Toyota и Lexus в момента предлагат общо шест хибридни модела в Европа, където според изследвания, процентът на клиенти, които имат намерение следващата им кола да е хибридна или електрическа е нараснал от 8-9 % през 2009-а до 16% днес.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!