Volvo S60 е най-безопасният спортен седан в премиум сегмента

Main June 20, 2013 | Speed-Press.com A- A+ 6475 views | no comments

Volvo получи поредното признание, че произвежда най-сигурните автомобили на планетата. Наред с новото V40, което беше признатo за най-безопасно в света от Euro NCAP, друг представител на шведския бранд – S60, получи поредна престижна оценка от Американския институт за пътна безопасност IIHS. Най-новото изследване на института включва изпитание, при което движещ се с 64 км/ч автомобил се удря с една четвърт от предницата си в бариера. В резултат енергията на удара е по-концентрирана, а автомобилът буквално се размазва. Този тип тестове са първи по рода си, имайки предвид тестовете на Euro NCAP, при които препокриването е 40%, което осигурява по-добро омекотяване на удара. В същото време статистиката сочи, че почти всеки втори челен удар в САЩ е с препокриване 25 %, а при подобни инциденти там годишно загиват над 10 000 човека.Президентът на IIHS Адриан Лунд сподели пред медиите, че повечето автомобили са конструирани така, че да могат да поемат по-голяма част от енергията на удара със средата на предницата си. Но при изместен вляво или вдясно удар тези „брони” се заобикалят. В резултат пътниците са относително беззащитни. Според изследване на Association for the Advancement of Automotive Medicine рискът от наранявания при тези малки нива на препокриване е до три пъти по-висок в сравнение със случаите, когато автомобилите се ударят челно, но „централно”. Според експерта по инциденти Ханс Боймлер причината за лошите резултати от краш тестовете се крие в неправилно монтираните надлъжни греди. При повечето модели те са разположени силно навътре, за да може предните колела да са по-подвижни и диаметърът на завой да е по-малък. След обобщаване на резултатите от тестовете на IIHS става ясно, че Volvo S60 структурно е най-безопасният автомобил от изследваните. За разлика от немските си конкуренти шведският модел получава най-високата оценка “Good” във всички дисциплини, сред тях и удар в задната част и преобръщане. При краш теста с 25% препокриване S60 също не си позволява никакви слабости, благодарение на вградената греда под предните калници. Тази „интегрирана бариера” отклонява насрещния автомобил или препятствие. При симулациите на IIHS шофьор на автомобила е надуваем манекен, обезопасен с предпазен колан. Той е с точки за изледване по главата и врата, гръдния кош, ребрата и долната част на краката и ходилата. За отличните резултати на Volvo S60 спомагат и горните укрепителни релси на шасито, както и стоманеният кръст под арматурното табло. Резултатът на шведския спортен седан не е изненадващ, имайки предвид, че Volvo симулира подобни тестове от 1980 г. насам, като непрекъснато подобрява и укрепва дизайна на своите автомобили. Американският институт за пътна безопасност IIHS е независима, неправителствена, научно-образователна организация, посветена на намаляването на смъртните случаи и нараняванията по пътищата на САЩ. Спонсорира се от застрахователни компании.

 
Keywords:   euro ncap, volvo
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...