При новите SUV-ове през последните години сякаш се набляга много повече на спортния дух, отколкото на високопроходимостта. Ако изобщо може да се говори за спортен дух при автомобили с тегло над 2 тона и височина на едър мъж. Но това е друга тема. От друга страна, повечето модерни „офроудъри” познават истинските разходки извън пътя само от собствените си рекламни клипове по телевизията – но ето че пред нас е автомобил, който е по-различен: ако си купувате SUV не само за джунглата на големия град, Range Rover Sport е най-добрата оферта за вас.В сравнение с предишния модел (който беше базиран на платформата на Land Rover Discovery) офроуд-възможностите са увеличени: регулируемият благодарение на въздушното окачване клиренс е увеличен с 58 до 285 милиметра, ходовете на окачването до 272 мм позволяват отклонение на осите от 546 мм и гарантират уверено придвижване и по доста тежки терени.Но да се върнем на темата за спорта. Теглото на RRS е намалено с 420 кг – благодарение на високотехнологична алуминиева диета. Резултатите са налице: никога досега един Range Rover не се е движил толкова леко и пъргаво – и вече напълно заслужава името Sport. Но не бива да се заблуждавате – този Range съвсем не е състезателен автомобил, но се движи учудващо пъргаво. В завоите поведението на RRS е изненадващо неутрално и динамично, прощава (някои) грешки на водача и продължава да се движи като по релси. На моменти напълно забравяте, че сте зад волана на 2,1-тонен гигант с дължина 4,85 метра! Управляемостта в завоите се дължи както на приятно информативното и директно кормилно управление, така и на системата Torque Vectoring и активния диференциал отзад. Електрониката разпознава опасността от недозавиване още при навлизане в завоя и „асистира” водача – почти неусетно, но изключително ефективно – с целенасочени спирачни намеси.Малко по-късно, при ускорението на излизане от завоя, електронно управляваният заден диференциал позволява да ползвате наистина цялата мощ на мотора. И най-приятното в цялата работа е, че всичко това изобщо не прилича на синтетично „шофиране” на Playstation – водачът постоянно получава много точна информация от самия автомобил колко още резерви му остават, докато… ами докато законите на физиката не демонстрират за пореден път, че все още никой не ги е отменил. Но при всички случаи може да разчитате на мощните и прецизно дозиращи се спирачки – дисковете отпред са толкова големи, че просто няма как да монтирате джанти, по-малки от 20 цола.Освен чудесно настроеното въздушно окачване - сполучлив компромис между приятна стегнатост и нежен комфорт - основен принос за лекотата на движение има и двигателят. V6-турбодизелът сякаш работи някъде далеч в пашкул от памук. В интериора не проникват никакви шумове или вибрации, които биха могли да бъдат изтълкувани като неаристократични – работата на двигателя е дяволски дискретна. Въпреки това с лекота ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч (222 км/ч при версията Dynamic). Коронната дисциплина на мотора с 600 Нм е внушителната тяга от ниски обороти, а съгласуваността му с великолепната 8-степенна автоматична трансмисия на ZF е безупречна. Великолепен е и разходът на гориво: средно 7,5 л/100 км според производителя - но реалистичният ще е по-висок с около 1-2 литра, въпреки че благодарение на „дългите” предавки, при 130 км/ч на 8-а дизелът „мърмори” със само около 1800 оборота.Като истински Range Rover новият Sport се предлага само с постоянно двойно задвижване. Клиентът може да избира между спортен „шосеен” вариант с централен диференциал Torsen (48:52) или офроуд версия с раздатъчна кутия и понижаващи предавки.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!