Porsche направи дизеловата Panamera още по-мощна непосредствено за салона във Франкфурт. Автомобилът е с 6-цилиндров V-образен двигател с 3,0-литров работен обем и с допълнителни 50 „коня“ (300 к.с.), равносилни на увеличение с 20% спрямо предишния модел. Съответно са се подобрили и динамичните характеристики на модела. С 0,8 сек е намаляло времето за ускоряване от място до 100 км/ч. Така новата Panamera Diesel прави това за 6,0 сек. Максималната скорост вече е 259 км/ч вместо досегашните 244 км/ч. За първи път диференциалът с контролируемо заключване на задния мост с така наречената система Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) е част от стандартното обзавеждане. Това доскоро беше привилегия за бензиновите Gran Turismo модели от марката.
Увеличението на мощността на двигателя е постигнато благодарение на променените колянов вал и бутала. За първи път Porsche комбинира новия си двигател с турбокомпресор с водно охлаждане.
Макс. мощност е възможна при 4000 об/мин, а въртящият момент е скочил със 100 Нм до 650 Нм при 1750 - 2500 об/мин. Panamera Diesel постига желаната скорост вече при по-ниски обороти и е станала по-икономична. С новия двигател Gran Turismo изразходва едва 6,4 л/100 км и постига нива на вредните емисии от СО2 от порядъка на 169 г/км. В допълнение към всичко това 8-степенната трансмисия Tiptronic S е с по-къси предавателни отношения.
Новият Panamera Diesel ще замести актуалната версия с мощност от 250 к.с. Тя излиза на пазара от януари следващата година. Цената с ДДС за Германия е 85 300 евро.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!