Не, този модел не бива да бъде асоцииран с Panda. Той е истински „чинкуаченто“, пораснал 500 – с почти същите ококорени „очички“ и интериор, който е всичко друго, но не и скучен и просто практичен. ОК, съгласни сме! По дух закачливият ван е достоен чинкуаченто, но заради амбициите му за изяви извън пътя ни напомня повече за супер Panda... 4х4. Момент! В тестовия автомобил двойно задвижване няма, не го откриваме и като опция в ценовата листа. Нима във вихъра на своята „спагети култура“ италианците са забравили тази толкова ценна опция? Нима са направили поредната грешка в моделната си политика? За щастие не – просто са отложили лансирането на ценната екстра за есента. Вече можем да дишаме спокойно – поне докато не напуснем асфалта.Смело навлизаме в макадамова отсечка с леко изкачване. Ще усетим ли мириса на съединител? Не, системата Traction+ (задейства се с бутон до скоростния лост) осигурява нежно предаване на въртящ момент към предните колела и обемистият Fiat не се стряска от чакъла. По-голямо удоволствие обаче носи шофирането по обикновен път: там най-пълно ще се насладите на 320-те Нм на 1,6-литровия дизел, които са достъпни от съвсем ниски обороти. Заради мотора със 120 конски сили 500L дори осигурява удоволствие от шофирането по завои, където се държи изключително уверено – особено за ван с височина почти 1,7 м. Италианците са взели под внимание динамичния потенциал на мотора и поставят на най-мощната версия в гамата по-големи спирачни дискове (305 мм отпред и 264 – отзад). ИзводТакива автомобили трябва да прави Fiat, за да възвърне позициите си на Стария континент. 500L Trekking е наистина мултифункционален талант – предлага много място, движи се достатъчно пъргаво, увеличеният клиренс и системата Traction+ действително помагат извън пътя, а 1,6-литровият дизел се справя с задачите си прекрасно. Това безспорно е най-добрата моторизация в гамата. С нетърпение очакваме 4х4-версията! Технически данни на Fiat 500L Trekking 1.6 16V Multijet IIДвигател 4-цил. турбодизел, отпред напр.; 4 клапана на цил.; работен обем 1598 куб.см; мощност 77 кВт (105 к.с.) при 3700 об/мин; макс. въртящ момент 320 Нм при 1750 об/мин; задвижване предно, 6-степенна ръчна трансмисия; Д/Ш/В 4270/1800/1679 мм; багажник 312-1375 л; резервоар 50 л; 0-100 км/ч за 12 сек; разход EU-Mix 4,7 л на 100 км; СО2 122 г/км; Цена: от 39 900 лв.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!