Френската автомобилна компания Citroen подготвя моделна офанзива на линията DS. През 2013 г. дебютира DS3 Cabrio, представен у нас на автомобилния салон в София. В момента се разработва седан, който най-вероятно ще получи името DS6, а след него ще пристигне и високопроходим модел с кодово име DSX. За момента е ясно, че двата модела ще бъдат представени първо в Китай, където линията DS е отделен бранд. Също така през 2014 г. най-вероятно предстои дебютът на DS2, който е духовен наследник на легендарния 2CV. Педро Регаладо, европейски регионален мениджър в Citroen, коментира по време на посещението си в България - "Следващата година компанията ще покаже изненада, но все още е рано да се говори за нея. През 2014 ще покажем седан в Китай, който е с размерите на С5. Също така интересен проект е концепцията Wild Rubis, който може да се конкурира с Audi Q5 и Q7, но също говорим за китайския пазар". "За да оценя пазарната позиция на Citroen в момента в България, първо трябва да обърнем внимание на икономическата ситуация в Европа и в страната. Също така при вас голямо влияние оказват корпоративните поръчки, които могат да обърнат резултатите много бързо. Като цифри изгубихме пазарен дял в България, но сме уверени, че с допълнителни корпоративни клиенти можем да се върнем на позицията, на която считаме, че трябва да бъдем. А това е между 5 и 5,5% пазарен дял", коментира Регаладо. Представителят на Citroen за нашия пазар коментира и ситуацията в останалите страни: "Известно е, че бе взето решение за затваряне на фабрика във Франция поради спад на продажбите, но в момента се възстановяваме и с всеки месец подобряваме резултатите си. Уверени сме, че в края на годината ще сме близо до 6% пазарен дял. Естествено причината за това ще бъдат новите ни продукти. Наскоро представихме C-Elysse, който няма да присъства на всички пазари, но сред най-важните за марката. Във Франция дебютира новият C4 Picasso с 5 места, а след лятото идва със 7 места. Показахме новия С3 и С3 Picasso. Също така звездата на автошоуто в София DS3 Cabrio, който е масов продукт, но много важен и в крак със стратегията на DS да увеличи имиджа на компанията." Представихте C-Elysee, модел предназначен за развиващите се пазари. Възнамерявате ли да увеличите гамата? "C-Elysee е глобален проект, който освен тук се предлага в Латинска Америка и Китай. Продажбите са много успешни и надминаха очакванията ни. Но не искам да говорим за бюджетни модели, защото не произвеждаме бюджетни автомобили." Китай ли е ключът към преодоляването на икономическата криза в автоиндустрията? "Определено е много важен пазар, но зависи от автомобилния производител, с когото разговаряте. Според прогнозите китайският пазар ще бъде между 30 и 35 млн. коли през 2020 г. Това означава колкото двата най-големи пазара в момента - САЩ и Европа, взети заедно. Очевидно е защо всички компании се фокусират върху него, още повече че ръстът тази година е 18%. Стратегията ни за Китай е ясна, имаме ръст от 25%, което означава, че се развиваме по-бързо от самия пазар. За разлика от Европа обаче там имаме два различни бранда и търговски мрежи - за С линия и DS линия. За момента нямаме намерение да променяме политиката на DS линията в Европа, защото имаме продажби в рамките на 340 000 автомобила."
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!