През 2013 г. в Германия са продадени само 138 Cadillac-a. За първите няколко месеца на 2014 дилърите на Caddy са намерили собственици точно на... 12 коли от моделите ATS, CTS, SRX и Escalade. В България марката също се предлага, но не активно – за изминалата година е продадена еднa-единствена бройка. Край на това затишие трябва да постави новият CTS. За да бъде продаван добре обаче, американците трябва да поработят върху имиджа и дилърската мрежа на марката. Може би оттеглянето на Chevrolet ще прехвърли част от „енергията“ на General Motors към Caddy. Но нека оставим икономическия анализ настрана и проверим качествата на новия модел. 16 см повече и 128 кг по-малко Отвън автомобилът изглежда убийствено добре. Дълъг (4,97 м, с 16 см повече от предшественика) и много нисък, той има атлетична и много спортна за лимузина визия. Острите фарове и задни светлини, които познаваме от „малкия брат“ АТS, придават доза агресия на дизайна. Благодарение на новата алуминиева каросерия CTS дори е „олекнал“ със 128 кг в сравнение с предшественика си. Под капака на CTS работи 4-цилиндров турбомотор с работен обем 2 литра, максимална мощност 276 к.с. и максимален въртящ момент 400 нютонметра. Задвижващият агрегат също идва от ATS, където обаче генерира по-нисък с 47 Нм максимален въртящ момент. Прекалено висок разходПри равномерно шофиране двигателят работи нежно. При ускорение (6,6 сек от 0 до 100 км/ч, 240 км/ч макс. скорост) моторът става по-шумен. Шофьорът може да избира между три режима на окачването (Tour, Sport, Snow/ice). Окачването и спирачките са модифицирани специално за европейския пазар. 6-степенната автоматична трансмисия малко ни разочарова с бавните си реакции и остарялата си технология. По отношение на скоростните кутии германските конкуренти са напред със своите 8-степенни агрегати. Както сме свикнали при повечето модели от САЩ, и тук разходът не е нисък. Производителят обещава средно 8,5 л на 100 км, а бордовият компютър отчита 12,5 – и то при сравнително спокойно каране. В сравнение с европейските опоненти (при BMW 528i официалната консумация е 6,3 л, а при нашия тест даде 8,8 л) това е прекалено много. За сметка на това спирачките на Brembo “захапват“ здраво и осигуряват прекрасно негативно ускорение. Бързо свързване на смартфона посредством BluetoothЗа класа обемът на багажника от 447 л е по-скоро малък. Вина за това има американският пазар – там, който иска да транспортира много багаж, си купува SUV или пикап. Отвъд Океана лимузините играят ролята на втори или дори на трети автомобил в големите домакинства. Въпреки сравнително дебелата С-колона видимостта е добра, спортните кожени седалки са много удобни и предлагат добра странична опора. Благодарение на удължаването за пътниците на втория ред седалки има повече място. Технократите ще оценят бързото свързване на смартфона с аудиосистемата на колата. Гъвкави настройки на окачването благодарение на Magnetic Ride Control Симпатичен, но излишен детайл е електрическият капак на стойката за напитки в средната конзола. Много по-полезно е серийното окачване Magnetic Ride Control. Тази интелигентна асистираща система например при 50 км/ч измерва всеки сантиметър от пътя и настройва амортисьорите по подходящия начин. Водачът веднага усеща промяната – при нея CTS преминава през всяка напречна фуга или дупка по-нежно. Пакетът от системи Drive Awareness (серийно от Luxury) предупреждава шофьора при различни ситуации посредством вибрации на седалката – което е много по-приятно от дразнещите предупредителни сигнали. В Германия автомобилът се продава на цени от 49 900 евро нагоре (под 100 000 лв.) със задно задвижване и ниво на оборудване Elegance. С най-скъпата линия на обзавеждане Premium и опционално 4х4 клиентите ще трябва да отделят за машината 59 850 евро (под 120 000 лв.).
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!