Винаги съм харесвал експериментите на BMW при навлизането в нови автомобилни сегменти. Мнозина явно просто не схванаха своеобразната гениалност и на Х6, и на Серия 5 GT. Успехът на Х6 изненада дори BMW, а Серия 5 GT днес генерира около 20% от продажбите на Серия 5.Къде е тайната на успеха? Има особено претенциозни купувачи, за които седанът не е достатъчно практичен, а комбито е прекалено делово. Освен това мнозина си мечтаят за повече място за краката отзад. Както и за по-висока индивидуалност.Използвана е платформата на предлаганата само в Китай удължена версия на Серия 3  - с по-дълго с 11 сантиметра междуосие. Резултатът: BMW 3 GT е по-късо от Серия 5 със само 6 сантиметра и е по-дълго от нормалната „тройка” с цели 20 сантиметра! С 81 мм е увеличена и височината, в автомобила се сяда като в кросоувър – седалката е по-високо с 59 мм. Но най-удивителното се случва отзад – там има повече място и от Серия 5, и дори от Серия 7! Мястото над главите също е предостатъчно. Вместимостта на багажника  е 520 литра -  25 литра повече спрямо Серия 3 Туринг – наистина внушително. Да не говорим за гъвкавостта и хитроумните решения в него. И още един детайл, който някак остава незабелязан, а е в пряка връзка с изключителната практичност и гъвкавост на Gran Turismo – клиренсът е увеличен с 25 милиметра. А по родните пътища това често са точно ония недостигащи 2,5 сантиметра, които „чуваме” при преминаване през неравности, дупки или така модерните напоследък огромни „легнали полицаи”. На практика 165 мм клиренс е напълно достатъчен – а в комбинация с xDrive ще са възможни дори и леки разходки извън пътя. Наистина Gениален Транспортер.Естествено, повишеният клиренс и по-комфортните настройки на окачването водят до незначително влошаване на управляемостта и по-висока чувствителност към страничен вятър – но това може да го усетите само ако малко преди това сте карали Серия 3 Седан или Серия 4, които са с по-нисък център на тежестта.При тестовото BMW 328i с мощност 245 к.с. определено не можех да се оплача от липса на мощност, липсва ми само коприненомеката работа на редовите „шестаци” и ме дразни металическият звук при натоварване и високи обороти. Но високата еластичност и перфектната (няма да престана да го повтарям) 8-степенна автоматична трансмисия компенсират това – и гарантират осезаемо по-висока икономичност. Удълженото междуосие осигурява ненадмината стабилност по курса и много висок комфорт на возене, този автомобил просто ме кара да мечтая за дълги преходи от поне 1000 километра на ден. С много багаж и всички „екстри”. Наистина Gениален Транспортер. Извод „Малкото” Gran Turismo на BMW е поредният много успешен експеримент на марката при търсенето (и намирането) на нови пазарни ниши. За водачи, които търсят по-висок комфорт, повече простор, по-голям багажник – но и повече индивидуалност.
 
       Труден технически преглед за българския екипаж на „Дакар 2014“
      Труден технически преглед за българския екипаж на „Дакар 2014“
    
     
       Infiniti Q50 Eau Rouge налива плът
      Infiniti Q50 Eau Rouge налива плът
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   BMW Videos
    BMW Videos   
    

