BMW AG планира да увеличи значително купуването на части и възнамерява да доведе до 2 млн. единици глобалните си продажби до 2020 г. До края на миналата година броят им е бил 1,5 млн. Това е заявил пред Automotive News Europe Херберт Диес, член на управителния борд на компанията, отговорен за снабдяването.
„В момента сме се съсредоточили върху иновациите и качеството. Стратегията ни е проста – автомобилите ни се различават от конкурентите, защото разполагаме с най-добрите и най-съвременните части, но не и с най-евтините. Исторически качеството ни винаги е било на добро ниво”, е бил неговият коментар.
Компанията ще промени структурата на продажбите си и ще ползва и някои нови доставчици като SB LiMotive, компания, която ще снабдява BMW с литиево-йонни батерии. Ще се работи много и по т.нар. даунсайзинг на двигателите, а олекотените материи ще бъдат от водещо значение за баварския производител.
„В момента BMW е един от водещите индустриални закупчици на алуминий. Например в Серия 5 се съдържат близо 230 кг от този метал и 720 кг желязо. В Серия 7 той вече е около 300 кг. Все повече се увеличава приложението на въглеродните влакна, чийто единствен проблем е високата цена. Тя обаче ще бъде намалена благодарение на автоматизираното масово производство”, коментира мениджърът.
На въпроса дали се очакват бъдещи консолидации при доставчиците Диес отговаря, че в глобален мащаб BMW Group работи с 2500 доставчици от 75 търговски сдружения, 70 от които са вече обединени в структури и че консолидациите подобряват финансовата ситуация и като цяло са предимство за цялата индустрия.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!