Скоростната кутия ни допадна с подаването на междинна газФилософията на двата съединителя беше възприета и от Alfa: първо италианците имплементираха трансмисията TCT в MiTo, а по-късно – и в Giulietta. И докато при малкия модел тя отнесе някои критики заради настройката си, то при компактния агрегатът се държи прекрасно. Той сменя шестте предавки пъргаво и уверено и работи хармонично в комбинация със Start-Stop система на 1,4-литровия турбобензинов двигател със 170 к.с. - единствения, с който ТСТ може да бъде поръчана у нас (срещу 2600 лева допълнително). Собствениците на Alfa Romeo издигат в култ удоволствието от шофирането – но за да му се насладят както подобава, те трябва да доплатят 360 лв. за „перата“ за смяна на предавките. Иначе напразно ще ги търсят зад волана... Подаването на междинна газ при превключване обаче е серийно – и доставя истинска наслада, особено по планински пътища, където Giulietta се чувства като у дома си благодарение на директното си управление и стегнатото си окачване. Трансмисията няма режим S, а вместо това си „позволява“ превключване при по-високи обороти, когато изберете Dynamic от DNA-превключвателя. Той променя „поведението“ на скоростната кутия, кормилното управление, двигателя и спирачната система в зависимост от желанията на водача.За разлика от някои конкуренти, избрали съединители в маслена баня, Alfa залага на „сухи“. Предимствата – по този начин отпада нуждата от помпи за маслото и теглото е намалено (до 81 кг), а съединителите не работят в условията на вискозно съпротивление.Това ни харесваМеждинната газ, която автоматично се подава при смяната на предавките: подхожда идеално на характера на автомобила.Това ни липсваТСТ и за другите двигатели – в България към момента тя може да бъде комбинирана единствено с 1,4-литровия MultiAir TCT със 170 „коня“.Това ни изненадваЛостчетата за превключване на предавките зад волана не са включени в доплащането за автоматика, а трябва да ги поръчате допълнително.ИзводTCT е не просто автоматик, който „случайно“ е попаднал в Alfa Romeo Giulietta. Трансмисията е настроена хармонично за работа с мотора и нещо повече – тя се вписва в идеологията на марката, позволявайки превключване в червената зона и с подаване на междинна газ. Както подобава на истинско cuore sportivo.Технически данни4-цил. редови, отпред напр.; 4 клапана на цил.; работен обем 1368 куб.см; мощност 125 кВт (170 к.с.) при 5500 об/мин; макс.въртящ момент 250 Нм при 2500 об/мин; предно задвижване; 6-степ.трансмисия с два съединителя; тегло 1265 кг; макс.скорост 218 км/ч. Цена: 45 900 лв.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!