Mercedes закъсня, но сега идва с гръм и трясък. С базирания на А-класата GLA 45 AMG германците лансират удивително мощен модел в класа на компактните SUV-ове. Струващият над 100 000 лева Benz не само изглежда по-спортно от Audi Q3 и BMW X1, но и притежава 360 к.с., генерирани от четири цилиндъра. Мощност, с която баварските конкуренти не могат да се похвалят – най-потентното Q3 генерира 310 к.с., а X1 с повече от 245 к.с. можете да получите само след тунинг.
Припукване от ауспуха при междинна газ
Малкият Benz сърцато използва мощността си: докато спортният ауспух сякаш прави гаргара с отработените газове, 2-литровият мотор пъргаво се развърта и толкова бързо предоставя максималните си 450 Нм, че изобщо не чувстваме турбодупка. Естествено обявеният от производителя разход от 7,5 литра бързо може да бъде забравен – на бордовия компютър ще виждате стойности с две цифри преди десетичната запетая. Истинското удоволствие започва едва когато престанете да се вслушвате в разума си. GLA 45 AMG ще ви подкрепи в това начинание. Той ви обгръща в дълбоките си спортни седалки, а в моментите, когато скоростната кутия с два съединителя сменя предавките, електрониката подава междинна газ и ауспухът доволно припуква. След всеки изминат метър човек започва да се чуди колко бърза може да бъде високата А-класа. Тя спринтира от 0 до 100 км/ч за главоломните 4,8 секунди! Ускроението спира при 250 км/ч заради електронното ограничение, което и конкурентите притежават.
Всичко в AMG е по-директно
При този автомобил обаче не само надлъжното ускорение доставя удоволствие. Защото въпреки високата си каросерия GLA се държи учудващо добре по пътища с много завои. Кормилното управление е по-директно, отколкото при другите модификации, окачването е с два сантиметра по-ниско, а спирачките „захапват“ по-здраво. Благодарение на всичко това малкият SUV се стрелка пъргаво по шиканите – въпреки че на моменти за това му помагат двойното задвижване и ЕSP. Ясно защо седалките предлагат толкова добра странична опора и сякаш забравят за комфорта на задните ви части...
И тъй като дори „цивилният“ GLA се проявява като най-динамичния малък SUV, AMG прави и някои промени по дизайна. 45 AMG се разпознава по радиаторната Twinblade-решетка, сплитера, въздуховодите, дифузьора отзад, огромния спойлер, праговете, фолирането и 20-цоловите джанти. „Който реши да си купи кола като тази, иска да прави шоу“, споделя маркетинговият директор на AMG Томас Рапел, който очаква GLA да бъде най-продаваният модел на подразделението. Ето защо по вратите откриваме цифровото означение на модификацията. Разбира се, който не си пада по прекалената показност, може да поръча колата си и в един цвят.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!