Германската компания BMW организира тест драйв на модела 3 GT седмици след световната премиера в Женева. Автомобилът се присъединява към седана и комбито на Серия 3 с новаторски подход и увеличена функционалност. Дължината е увеличена с 200 мм спрямо комбито, а колесната база със 110 мм. Във височина моделът е пораснал с 81 мм. Така за пътниците на задната седалка са осигурени допълнително 70 мм отзад, с което 3 GT съперничи на Серия 5. Най-голямо внимание е обърнато на функционалността на багажника. Капакът се отваря с леко подритване, когато ключът е в джоба ви, така че край на неудобните маневри с пазарските пликове. Колата е с две кори, които ако не ви трябват и искате максимален обем влизат хоризонтално в точно определени места под пода на багажника, който е с малък амортисьор и не се налага да го държите с ръка. Под тях има и допълнително място за предмети като течности за чистачки, гуми за миене на стъкла и др. потребности. Задният ред седалки се сгъва в съотношение 40:20:40 само с издърпването на лост отзад, при което обемът нараства на 1600 л. В нормално положение пространството е 520 л, което е само с 25 л пред комбито, но отворът за товарене е по-голям и може да разпределяте багажа по-ефективно.
Името съдържа думите Gran Turismo, което означава, че е проектиран за дълъг път освен за пазар. Дизайнът отвън е значително променен спрямо седана и комбито. Муцуната е станала по-голяма, фаровете също. Най-впечатляващата функция е обдухването на предните гуми през въздушен отвор до фара за мъгла, който насочва струята около джантите и в посока друг отвор във формата на бумеранг зад гумата. По този начин намалявате турбулентния въздух, който създават джантите.
Отзад има разположен активен спойлер, който се вдига при над 110 км/ч.
Масата е разпределена 50:50 и автомобилът разполага с много директно управление. Над волана е разположен Head up дисплеят, който освен скорост и индикации на навигацията показва цветно пътните знаци.
Двигателната гама се състои от 3 бензинови и 2 дизелови двигателя с мощност от 143 до 306 к.с. Стандартна е 6-степенна механична кутия, а като опция се предлага 8-степенна автоматична.
На по-късен етап към гамата ще се присъединят версии със задвижване на четирите колела xDrive. За момента автомобилът няма цена за България, но се очаква базовата да бъде с около 1500 евро над тази на седана.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!