Става въпрос за щети за милиарди: ADAC подхвърли на автоиндустрията, че предпазва прекалено малко автомобилите от манипулации на километражи. Според прогноза на организацията всяка трета кола в Германия се движи с “фалшив” километраж. “Много коли са “подготвени” за тази измама още от фабриката”, критикува ADAC на 28.10.2013 г. на презентацията на проучване, проведено съвместно с университета в Магдебург. Асоциацията на автомобилните производители отхвърли обвиненията и заговори за надпревара с хакерите и разработчиците на устройства за манипулиране.
Според данни на ADAC загуби от 6 милиарда евро годишно възникват в резултат на манипулации на километражите. Тези загуби се понасят от купувачите, тъй като те плащат неразумно по-висока цена за употребявани автомобили. Учените на работната група "Мултимедия и сигурност" в Университета в Магдебург разгледаха автомобилната електроника на три общи германски автомобила. Те откриха пробиви в софтуера, които се използват от измамниците по-късно. Автоджамбазите могат да променят показанията за пробега на автомобил лесно и бързо чрез устройства, които се продават свободно. "В центъра на вниманието днес у нас са и производителите, които познават този въпрос, работят над него, но все още не са предложили убедително решение на потребителите", каза Томас Буркхарт, вицепрезидент по технологии на ADAC в Мюнхен. Актуални системи за сигурност вече са на разположение в някои контролни модули на най-новите автомобили, но не са активирани. Препрограмирането би струвало само едно евро на превозно средство - при предполагаеми финансови щети от 3000 евро на кола с „върнат“ километраж.
ADAC: "30 процента от всички употребявани автомобили са манипулирани"
VDA (Организацията на германските автомобилни производители) подчертава обаче, че мерките срещу манипулация на пробега ще се подобряват непрекъснато. Производителите работят в тясно сътрудничество със съдебната система и полицията. Улрих Айххорн, директор на технологиите и околната среда на VDA, заяви пред новинарската агенция: "Трябва да се развиваме внимателно. Ние сме изправени пред мощна престъпна система". Пълно предотвратяване на измами не би могло да се постигне. Според ADAC 30 процента от всички автомобили са манипулирани, позовавайки се на процес срещу близо 100 обвиняеми в Мюнхен. Айххорн предполага, че процентът на засегнати коли е максимум десет. ADAC и производителите са единодушни, че измамите с километражи трябва да бъдат преследвани и наказвани. „Устройствата за манипулиране на километража трябва да бъдат забранени“, каза Айххорн. Федералният конституционен съд се занимава с въпроса, но не намира за какво да се хване. „Устройствата също така позволяват четене на грешки и корекция на пробега към правилната стойност“, цитира Улрих Май, шеф на правния отдел на ADAC. Според Май измамите с километражи в Германия са наказуеми от 2005 г. насам. Наказанието е до година затвор.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!