26 882 читатели на AUTO BILD Klassik участваха в избора на носителите на престижната награда „Златен волан Класик“. За отличието кандидатстваха модели, които тази година празнуват юбилей от дебюта си. На първо място в категория „Лимузини“ се класира Mercedes 600, който отбелязва 50-ата си годишнина – също както и победителят при спортните автомобили Porsche 911. Наградата беше получена от Ахим Стейскал (управител на отдел Комуникации в музея на Porsche). Мъжът сподели, че това е най-хубавият подарък за юбилея на култовия модел. Сред победителите има още един Mercedes – R 113, познат като „пагодата“ SL. Toзи Benz, който също празнува половин век, е събрал най-много гласове в категория „Кабриолети и роудстъри“. С 25 години по-стар е VW “костенурка“, първенецът в клас „Малки и компактни автомобили“. При офроудърите и вановете читателите намериха за достоен носител на отличието Land Rover 90/110. До две години този модел ще бъде свален от производство – след 68 години на конвейера.
Голям интерес привлече и конкурсът „Класици на бъдещето“. За тази титла се бориха модели, появили се през последните 12 месеца. Битката тук беше далеч по-оспорвана, отколкото при ветераните. Единствено в категория „Всъдеходи“ Range Rover е с много гласове преди подгласниците си. При лимузините първенец стана S-класата на Mercedes, а при спортните модели и купетата – Porsche Cayman. Победата на BMW i3 в категорията на малките и компактни автомобили доказва, че читателите на изданието вярват в бъдещето на електрическата мобилност. При кабриолетите Jaguar F-Type сякаш се бори да повтори успеха на своя „дядо“ E-Type, представен преди половин век.
Читателите на AUTO BILD Klassik избраха това BMW 323i от 1979 г. за находка на годината. Машината е изминала само 60 000 км и е прекарала 34 години при един собственик – стара дама. Точно като в приказките, разказвани от автоджамбазите!
В категория „Лимузини“ отличието печели Mercedes 600, който е представен за първи път преди 50 г. Мега Benz-ът е създаден да вози крале, звезди и супербогаташи. Легендарната машина е дълга 5,45 м и е задвижвана от 6,3-литров V8 с 250 к.с. Подгласниците й са BMW Серия 5 Е34 и Mercedes Ponton.
Победител в класа на малките и компактни автомобили е VW “костенурка“. Той се появява преди 75 години – през 1945 г. С 21,5 млн. продадени екземпляра, това е най-успешният автомобил на всички времена. На 2. и 3.място останаха VW Golf II и Opel Kadett C.
Първенец при спортните е Porsche 911, който при дебюта си преди половин век се казва 901. Конкурентите му, дори от същия производител, идваха и си отиваха – само 911 остана. Днес това е може би най-добрият спортен автомобил в света. На 2. и 3.място останаха BMW 2002 turbo и Aston Martin DB5.
Победителят при всъдеходите и вановете е Land Rover Defender 90/110. Подобно на 911, и този модел е произвеждан доста време, преди да получи актуалното си име през 1983 г. С годините „британецът“ се превърна в икона за хората с приключенски дух. Подгласниците му са Fiat Panda 4x4 и Nissan Patrol GR Y60.Стигнахме до класиците на бъдещето. Тук печелят пет нови автомобила в същия брой категории. При лимузините начело е Mercedes S-класа W222. Той разполага с цяла армада от електронни помощници и дори автоматично следва автомобила пред себе си. На 2. и 3.място са Maserati Quattroporte и BMW Серия 3 GT. Сред спортните модели и купетата Porsche Cayman спечели най-много гласове. Читателите го харесват, защото е лек и пъргав, със запомнящо се „лице“, раздути странични части и „дебела“ задна част. На 2. и 3.място се класират Alfa Romeo 4C и Aston Martin Vanquish.
50 години след E-Type, Jaguar представи F-Type като достоен конкурент на 911. Още на булеварда ще разберете, че моторът „надига глас“ за повече свобода, а по пътища с много завои автомобилът сякаш ви кара да вдигате постоянно темпото. Подгласниците му са Porsche 918 Spyder и Ford Mustang Cabrio. Победата на BMW i3 при малките автомобили доказва, че читателите на AUTO BILD Klassik вярват в бъдещето на електрическата мобилност – въпреки че колата поляризира мненията в по-голяма степен от Fisker Karma, носител на отличието за миналата година. На 2. и 3.място в категорията остават Opel Adam и VW Golf VII.Според читателите класически всъдеход на бъдещето е Range Rover. Макар че конструкцията му е изцяло нова, той остава крал на SUV-овете. Британският офроуд благородник е станал по-красив и по-лек. На 2. и 3.място са Mercedes GL и BMW X4. Наградата за реставрация на годината спечели Хейко Зеекамп, който даде нов живот на Goliath GP 700 E Sportcoup
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!