В състезанието на автомобилните производители за върха в световните продажби General Motors (GM) и Volkswagen са близко един до друг. Според проучване GM е реализирала приблизително 9,72 милиона коли през 2013 г., а от Volkswagen съобщиха, че са продали „над 9,7 милиона автомобила”. При това от Volkswagen броят и продажбите на тежкотоварни автомобили на дъщерните си фирми MAN и Scania. Без тях реалната цифра щеше да бъде около 9,5 милиона. Вероятно Toyota отново ще бъде лидер, но още не е предоставила точни данни.Volkswagen иска да стане водач на класацията в световен мащаб до 2018 г. Най-важният пазар за Волфсбург е Китай, където са реализирани 3,27 милиона продажби. В цяла Европа от Volkswagen са продали 3,65 милиона автомобила, а в САЩ – само 611 700. Дъщерната фирма на GM Opel достави през 2013 г. толкова автомобили, колкото и през 2012 г. – по този начин спечели за първи път от 14 г., запази пазарния си дял на свиващия се европейски пазар, т.е. не регистрира спад. Ръст беше отбелязан в 11 страни, сред които на основни пазари като Германия, Великобритания и Испания, както и в страни с увеличение на продажбите като Турция и Русия. Колко е важно присъствието на световния пазар, ни показва сравнението на VW с PSA Peugeot-Citro
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!