Китай се отказа от плановете си да бъде на челна позиция пред западните страни в масовото производство на електромобили.
Китайската нация се разраства с небивали размери, което води и до увеличаване на размера на търсене на автомобили. Китайското правителство първоначално се опита да игнорира хибридните технологии с цел да намали зависимостта на страната от петрола и да подобри качеството на въздуха в силно замърсени градове като Пекин.
Правителството в Пекин си беше поставило за цял да има един милион превозни средства с „новата енергия“ до 2015 година и пет милиона до 2020. Тази цел обаче ще включи и нормални хибридни автомобили, за да бъдат постигнати тези нереалистични очаквания. В момента са налице схеми за субсидиране, провеждани в пет китайски града, чрез които се дават отстъпки до $ 9370 за чисто нов електромобил.
При хибридите ситуацията също не е цветуща – в контраст с успеха си в САЩ и Европа, Toyota продаде само един Prius през миналата година. Това значи, че за да се даде старт на този пазар ще се необходими допълнителни субсидии.
Акцентът в момента не е само върху електромобилите, а и към хибридите и всички автомобили, които могат да намалят разхода на гориво. Изглежда, че както на Запад, така и китайските клиенти бавно приемат навлизането на този тип технологии.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!